Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Zapoznaj z bogatą ofertą naszych zabiegów.

ENDODONCJA, czyli leczenie kanałowe polega na usunięciu z kanałów wszelkich bakterii oraz nieodwracalnie chorych nerwów. W trakcie leczenia lekarz stomatolog wypełnia kanały gutaperką, substancją pochodzenia naturalnego. Po wypełnieniu kanałów ząb zamyka się materiałem kompozytowym lub odbudowuje protetycznie (korona porcelanowa) aby przywrócić ząb do pełnej funkcjonalności. Leczenie kanałowe jest konieczne, gdy nastąpi zapalenie lub zakażenie miazgi zęba. Przyczyny zapalenia lub zakażenia miazgi mogą być rozmaite: głęboka próchnica, wielokrotne zabiegi wykonywane na zębie, a także pęknięcie lub złamanie zęba. Prawidłowe leczenie kanałowe jest niezwykle istotne, gdyż jakakolwiek niedokładność może doprowadzić do przewlekłego stanu zapalnego kości w okolicy wierzchołkowej korzenia zęba. Wszelkie nieprawidłowości w leczeniu endodontycznym mogą też spowodować konieczność usunięcia (ekstrakcji) zęba. Najbardziej precyzyjne, a tym samym maksymalnie zmniejszające ryzyko ewentualnych powikłań jest wykonanie leczenia pod mikroskopem.

Dlaczego pod mikroskopem?

Największą różnicą jest to, że lekarz nie patrzy bezpośrednio na ząb i nie korzysta z tradycyjnego lusterka powiększającego trzymanego w dłoni, ale korzysta z okularu mikroskopu. Mikroskop do leczenia kanałowego może powiększyć pole operacyjne aż dwudziestopieciokrotnie, co znacząco przekłada się na precyzję samego zabiegu. Trzeba pamiętać, że standardowe pole zabiegowe w przypadku zęba ma zaledwie kilka milimetrów kwadratowych, czyli bardzo mało. Bez powiększenia może być trudno zlokalizować i dokładnie oczyścić wszystkie kanały, szczególnie te z licznymi odgałęzieniami. Nie ma też mowy o zlokalizowaniu mikropęknieć. Wykorzystanie mikroskopu pozwala na obejrzenie w dużym powiększeniu wejścia do komory zęba i kanałów, zwłaszcza tych niewidocznych gołym okiem.

Przebieg leczenia

Aby Pacjent czuł się komfortowo leczenie wykonujemy w silnym znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu zabieg jest kompletnie bezbolesny. Pacjenta leczymy w pozycji leżącej. Aby zapewnić sterylność pola zabiegowego separujemy ząb od pozostałych zębów systemem koferdamu. Koferdam zapewnia również bezpieczeństwo pacjenta przed przypadkowym dostaniem się do jamy ustnej używanych substancji i leków. Przez cały czas lekarzowi asystuje wykwalifikowana higienistka, która również dba o komfort pacjenta w trakcie leczenia.

W trakcie leczenia do pomiarów długości roboczej kanałów używamy endometru zintegrowanego z kątnicą endodontyczną z kontrolą momentu obrotowego (mikrosilnik endodontyczny VDW Gold), który dokonuje precyzyjnych pomiarów kanałów i pozwala lekarzowi na bezpieczną pracę narzędziami rotacyjnymi.

W końcowym etapie leczenia endodontycznego stosujemy system B&L, który wtłacza do kanałów pod ciśnieniem w wysokiej temperaturze ciekłą gutaperkę, która wypełniając szczelnie kanały na całej długości uszczelnia również boczne kanaliki. Stosowany system gwarantuje dokładne wypełnienie i uszczelnienie kanałów. Po zakończonym leczeniu każdorazowo wykonywane jest zdjęcie rtg potwierdzające prawidłowość wykonanego leczenia.

Nie czekaj, umów się na leczenie kanałowe pod mikroskopem w naszej klinice. Zadzwoń 506 131 000